Stránky

24. dubna 2016

přijímačky roadtrip: 21.3. Liberec // 5.-7.4. Ostrava

Ahoj, ahoj.
Je to víc jak měsíc, co jsem chtěla tenhle článek publikovat, ale shit happens, měla jsem dost práce se školou, sama se sebou a tak. Takže tohle je můj roadtrip po přijímačkách vol.2

22.3.2016
Tak jsem se včera odpoledne vrátila z Technické univerzity v Liberci, kde jsem dělala talentové zkoušky, na textilní fakultu na obor Textilní a oděvní návrhářství. To, že tam budu dávat přihlášku, byla víceméně dost rychlá a nárazová záležitost - rozhodla jsem se vážně z hodiny na hodinu a přihlášku posílala dvacátýhoosmýho asi v sedm večer. No a asi tak nějak vypadala asi moje příprava... Měla jsem asi 16 prací z Prahy, kde jsem byla v lednu, takže jsem využila ty. A na samotný talentovky jsem se prakticky nepřipravovala vůbec, protože se mi to zdálo zbytečný.
První úkol byla kresba zátiší, věc, kterou děláme ročně už od prvních let v lidušce. Nicméně to zátiší samo o sobě vypadalo docela katastrofálně. Tím chci říct, že to bylo asi tak, jako kdyby někdo měl pytel plný dreků a tam ho vysypal na stůl a prostě čus a kreslete. Měla jsem docela štěstí na úhel, protože jsem tam neměla moc skla na kreslení. Ale abych byla upřímná, tak to co jsem viděla u ostatních, myslím, že to moje bylo vážně asi jedno z těch lepších... :D
Další dva úkoly spolu tak nějak souvisely, a to, že byly na téma Dialogy tvarů. Byla to malba a prostorový objekt. No když jsem to téma uslyšela poprvé, tak jsem se docela zděsila a jen si říkala, že mám na tyhle abstraktní témata docela smůlu. Nakonec jsem se s tím, myslím, poprala docela dobře. Říkala jsem si prostě, že to je rozhovor. Rozhovor nějakých tvarů. S tím jsem se taky myslím poprala dobře. Upřímně jsem měla i "přítele na telefonu" aka jsem psala dlouholeté kamarádce o drobnou pomoc, nahodila jsem svý nápady a ona mi defacto řekla co je nejlepší... :D
Při práci na prvním úkoli - zátiší, si nás postupně tahali na pohovor. Z toho jsem měla docela hrůzu a jak se ukázalo, docela právem. Nepříjemný prostředí, nepříjemný lidi, divný dotazy a tak vůbec. Měli jsme svoje práce vyskládat na dva velký stoly, oni se na ně podívali asi tak na tři sekundy a pak se ptali na takový random věci, od kuď sem, kde studuju, dream job a tak. No a mezitím se ptali na takový divný věci, moc už si nepamatuju co, ale docela mě to rozhodilo....
Z přijímaček jsem ocházela jako první a odcházela jsem z vážně dobrým pocitem, ale. Tady přichází to ale. Asi týden od přijímaček se na stránkách objevily výsledky a... no splnila jsem bodovou hodnotu, to jo. Ale jsem jen kousek nad tou hranicí  a do celkovýho počtu mám docela daleko. Mám 20 z 35 možných, hranice byla 15.




5.-7.4.2016
Ostravská univerzita v Ostravě, obor kresba. Na tuhle školu jsem si dávala přihlášku taky na poslední chvíli a už ze začátku jsem měla docela dobrý pocit. Do půlky března jsem měla odeslat domácí práce. 25 kusů, takovej mišmaš, snažila jsem se tam dát od všeho něco. Na konci března jsem měla výsledky, z domácích prací jsem měla 10 z 10 bodů, takže adieu a jede se do Ostravy. 
První úkol, portrét a figura. Portrét dobrý, figura ne. Figura mě bytostně nebaví, takže jop, co dodat. Další úkol bylo libovolné zpracování dvou témat - cirkus a bouře. Tyhle témata nám řekli už první den, takže každý mohl popřemýšlet, co udělat, což bylo hodně fajn. Rozměry papíru, na který jsme to měli dělat, byl A1. Docela velký formát, na který nejsem uplně zvyklá dělat. 
Na cirkus jsem dělala nejdřív takové siluety a pak černobílou hlavu klauna/ky (?). Jedeme dál, na bouří jsem dělala vyloženě abstrakci.
Při těhlech úkolech nás brali na pohovor. Měla jsem u něj respekt, z dobrýho důvodu, ale nakonec to bylo vážně ok. Vedoucí ateliéru je takovej starej páprda, ale byla s ním sranda a byl fakt v pohodě. Při pohovoru se ptali hodně na práce co jsem tam posílala, docela bych řekla, že se jim líbily. Pak na takovou klasiku, co studuju, kam jsem dávala přihlášky, dream job,...
Asi dva dny na to, jsem dostala výsledky a nic moc. Docela zklamaná jsem byla. Měla jsem 60 bodů z 90 možných, hranice byla 70. 10/10 domácí práce, 20/30 pohovor, ale 30/60 práce, co jsem dělala tam. Vážně nevím, co jsem tak pokonila na tech pracích tam.




Anyway z toho všeho vyplívá, že jsem buď nešika, nebo nevím. :D V květnu jedu na přijímačky do Prahy na dějiny umění a ještě chci poslat přihlášky na arts management. 
Spíš se ale teď zaměřuju na něco v zahraničí. Chtěla bych na někam vyjet, tak snad...

Žádné komentáře:

Okomentovat

don't be shy, leave a comment